Di dalam blog ini saya akan berkongsi koleksi ART saya dan apa-apa sahaja mengenai HOBBY saya dengan anda semua yang mempunyai minat yang sama seperti saya....sila klik link di LABELS untuk melihat lebih banyak koleksi ART & HOBBY saya...join lah blog ini dan kita sama-sama berkongsi mengenai ART & HOBBY. :-)

Sunday, January 10, 2010

Puisi - Si Kalam


Si Kalam

Mata kalamku terus galak menari

Selagi ada tinta yang minta diperhamba

Selagi ada kitab minta dipenuhi

Selagi ada penuntut dahaga kata-kata

Si kalamku akan terus berbakti

Berbakti untuk perwira hakiki

Kitab yang minta diisi

Selalu menangisi sahabatnya si kalam

Agar sama-sama pergi berbakti

Jangan mudah menyerah diri

Bulan tak turun ke riba

Lidah tak akan mungkin bertulang

Selagi tinta tepu selautan

Biar putih tulang

Jangan putih mata

Biar kita berperang

Jangan asyik mendamba-damba

Biar keringat ke bumi

Jangan ludah ditagih kembali.

Penuntut nan jauh menimba

Jangan pulang jadi hamba

Biar ke langit jadi kejora

Selalu bertanya mencari jalan

Biar lurus walau berliku

Demi penuntut kalamku terus berlari.

No comments:

Post a Comment