Di dalam blog ini saya akan berkongsi koleksi ART saya dan apa-apa sahaja mengenai HOBBY saya dengan anda semua yang mempunyai minat yang sama seperti saya....sila klik link di LABELS untuk melihat lebih banyak koleksi ART & HOBBY saya...join lah blog ini dan kita sama-sama berkongsi mengenai ART & HOBBY. :-)

Sunday, January 10, 2010

Puisi - Langkah Kaki Kudungmu


Langkah Kaki Kudungmu

Laluanmu penuh derita berdarah

Laluanmu tiada yang mudah

Tak juga yang indah-indah

Tangisanmu tak pernah kering

Tangisan berdarahmu sudah bernanah


Kau tempuh juga dengan kaki kudungmu

Walaupun entah ke berapa kali

Tak pernah kesal meredah pantai tak bertepi

Tak pernah penat tempuh ranjau nan berduri

Tak kenal erti kalah dan menyerah diri


Sesekali ingin juga merasa nikmat

Nikmat sebuah kehidupan hakiki

Tapi kau tahu ada yang indah dikemudian hari

Di hari yang tiada guna anak bini

Di hari mendapat syafa’at dari nabi

Engkau terus melangkah dengan kaki kudungmu.

No comments:

Post a Comment